Freitag, 11. Februar 2011

recruteri vs. candidati


”Sunt de-a dreptul enervanți!”
Ce vor angajatorii (austrieci) de la candidați, 
până la urmă?
N.B. Doar nu vă imaginați că doar angajatorii austrieci au probleme?! Cum ne spune nouă un profesor la facultate: ”Măi copii măi, nu fiți tăntălăi!”

Lipsa oricărei scrisori de intenție, cunoștințele mediului de afaceri lipsesc, fotografia a fost făcută cu un telefon mobil, la întâmplare – angajatorii austrieci se plâng la momentul actual de nivelul aflat mult sub ”mediocru” al calității documentelor trimise de candidații pentru un loc de muncă. Ceea ce ne dă motive îndestulătoare pentru a începe o campanie edificatoare în acest sens!

Ce vor șefii de personal din Austria de la candidați?
Ce le atrage atenția când vine vorba de candidaturi? Cu ce pot fi impresionați? Există 5 elemente asupra cărora candidații ar trebui să insiste.

O promițătoare descriere a postului, o activitate incitantă și propriile calificări se potrivesc, pentru candidat, ca o mănușă. ”Oh, yes!! Am dat lovitura, am găsit jobul perfect! Trimit scrisoarea de aplicare și curriculum și gata. O să mă caute ei ....”

Nu neapărat. Căci ideea aceasta au mai avut-o și alții, cu siguranță. În cel mai rău caz, chiar câteva sute de ”și alții”. Un șef de personal, Alexander Pertele, spune: ”Primesc cam 2.500 de candidaturi pe masă, la nivel de an. Un număr impresionant. Și toți ar trebui să iasă în evidență prin scrisoarea de prezentare. Scrisoarea de aplicare este prima ”undă de parfum” pe care un eventual angajat o poate transmite în cadrul unei companii. Dacă trece de acest prim pas, înseamnă că a pus piatra de temelie pentru un interviu cu angajatorul.

5 minute care decid pentru acceptare sau respingere, succes sau mizerabilitate

Esențial pentru a ajunge rapid la punctul ochit:

Conform unui studiu la nivel internațional întreprins de Robert Half, prestator german de servicii de personal (http://www.roberthalf.de/), recruterii austrieci acordă în medie maximum 5 minute pentru verificarea documentelor trimise de un candidat (scrisoarea de aplicare, curriculum și alte anexe). Ca urmare, candidații au doar acest interval pentru a atrage atenția asupra lor și pentru a convinge că se află peste media de mediocritate.
Nota pe care o dau recruterii austrieci modului de prezentare al candidaților se oprește undeva la 6,50 spre 7 – potrivit unui sondaj aplicat asupra a 250 de companii.

Există infinit de multe sfaturi și recomandări despre cum ar trebui să arate o aplicare perfectă. Aceste informații, deși ajung în aria vizuală a candidaților, nu sunt însușite și aplicate.

Tot în urma unui studiu complex, au reieșit câteva puncte slabe ale candidaților, atunci când își prezintă candidatura pentru un loc de muncă:

1. Factor de risc este chiar scrisoarea de aplicare: Este sau nu importantă?
„Nu se prezintă o adresă motivațională, se trimit scrisori cu format standardizat, în serie.”
Din 900 de recruteri austrieci, trei din patru au declarat că acordă o foarte mare importanță scrisorii însoțitoare a CV-lui (foarte importantă: 46,6%, importantă: 28,4%, indiferent: 15,9%, mai degrabă neimportantă: 6,8%, total neimportantă: 2,3%).

Mulți spun că din scrisoarea de aplicare a candidatului nu reiese nici măcar postul pentru care respectivul aplică. Ceea ce ar fi de fapt un element de bază.
Ce ar trebui fiecare aplicant – indiferent dacă are experiență în câmpul muncii sau nu – să prezinte în scrisoarea respectivă? Aveți la dispoziție spațiul oferit de un format A4 pentru a fi cât mai convingători în explicarea elementelor care vă recomandă a fi ”persoana potrivită la locul potrivit” pe postul la care aplicați. Acest lucru implică chiar și know-how-ul dv. vis-a-vis de ceea ce lipsește companiei respective la momentul dat, raportat la poziția oferită. Acest lucru înseamnă că aplicantul a făcut o muncă de cercetare. Care este exact obiectul de activitate al companiei unde aplic? Ce se așteapă exact de la mine? De ce mă identific cu obiectivele companiei din care vreau să fac parte?

2. Provocarea supremă: curriculum vitae

(va urma) 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen