Mittwoch, 26. Oktober 2011

aAaAa.... ce-ți doresc eu ție, dulceagă rOMÂNIE?


25 octombrie 2011

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaachhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!
“Me, Jane. Jane. My name is Jane. And yours?”
“Â?!”
“Me, Jane. You?”
“Jane! Ha-ha! Jane!”
“ME, Jane. I am Jane. You are …?”
“ – “
“You, Tarzan!”

În ţara asta SISTEMUL e bolnav!!! SISTEMUL nu este bun!!!”
Da, probabil că acest SISTEM e conceput de plante sau gândaci, altfel nu-mi explic de ce este atât de NE-BUN şi atât de blamat de oamenii care trebuie să se supună unui sistem absolut abominabil! (şi care, la rândul lor, fără îndoială, contribuie la multe alte sisteme râioase din această societate). Cine puii voștrii concepe și susține sistemul, dacă nu voi??? De ce execută, de exemplu, secretarele, niște ordine pe care nici măcar nu le înțeleg??? Din indolență. Prostie. Superficialitate. Dezinteres. Lene. Și alte d-astea. E doar un exemplu, pentru că ..... secretara sau paznicul e un fel de sfânt în societate și doar știm cu toții că ”până la dumnezeu te mănâncă toți sfinții”, nu? Este amar de hilar și dureros de real. Din păcate.
Vin de la secretariatul Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării a Universităţii Bucureşti. 
Să fie clar, de data asta nu în secretariat lovesc. Că m-am plictisit şi plictiseala doare. Aaaah, faptul că „doamna secretară”, cu care personal nu am nimic şi nici nu îi voi purta vreodată ranchiună, pentru că .... dă şi ea ce poate şi ce ştie și ce i se permite, m-a lăsat să stau pe genunchi în faţa biroului ei, nepermiţându-mi să am o poziţie decentă pe un scaun gol din faţa altui birou aflat în încăpere ..... eeee, asta e altă poveste mirifică din ţara lui Oblio (ăia cu capetele ţuguiate!).
De ce am acceptat eu poziţia de a mă pune pe proprii mei genunchi, vă veţi întreba. Poate.
Pentru că, deşi crescută de o viţă nobilă, în neamul nostru germanic oamenii pun „cotul la treabă” şi rezolvă lucrurile indiferent de circumstanţe şi condiţii, pe principiul „munca nu dezonorează”. Deci era o situaţie de rezolvat, mi-am dat seama că efectiv nu am cu cine discuta pentru că spaţiul de gândit este fie gol, fie blocat, fie îndoctrinat, fie incapabil, şi trebuia să-mi rezolv problema. Care nu era a mea, dar devenea a mea din cauza ”sistemului”. Evident că dacă aş fi purtat tocuri-cui de 8 cm şi aş fi avut o fustă dreaptă pe mine, nu mi-aş fi permis îngenuncherea (asta aşa, ca fapt divers).

Săptămâna trecută s-a afişat pe site-ul de ştiri al Facultăţii cum că, începând din anul universitar 2011-2012 trebuie semnat un contract şi o fişă de înscriere. Anunţul din 10 octombrie 2011 – ca să nu bat apa în piuă – este următorul:

Înscrierea în anul universitar 2011/2012 se va face prin intermediul șefilor de grupă, astfel:
Ciclul de studii
Forma de învățământ
Anul de studii
Perioada de înscriere
Licență
ZI
I
17 - 20 octombrie
II
24 - 27 octombrie
III
24 - 27 octombrie
Master
ZI
I
17 - 20 octombrie
II
24 - 27 octombrie
Licență
ID
I
17 - 20 octombrie
II
24 - 27 octombrie
III
24 - 27 octombrie
Master
FR
I
17 - 20 octombrie
II
24 - 27 octombrie
Șefii de grupă vor înmâna fiecărui student câte o fișă de înscriere și câte două exemplare din contractul de studii.
Studenții vor completa formularele, la toate rubricile, le vor data și semna și apoi le vor restitui șefilor de grupă.
Vizarea Carnetelor de student și a Legitimațiilor de transport se va face în același mod.
Înscrierea în an și vizarea documentelor se poate face și direct, la secretariat.
Descărcaţi fişele şi contractele:
- fișa de înscriere studii universitare licență - pentru toți anii de studii
- contract licență cu frecvență 2011 I FJSC
- contract licență cu frecvență 2011 II și III FJSC
- contract licență ID 2011 I FJSC
- contract licență ID 2011 II și III FJSC
După cum bine se constată, nicăieri nu este menţionată vreo condiţie specială despre felul cum ar trebui completate sau tipărite documentele, respectiv contractul şi fişa de înscriere.
Așadar, corectă cum mă educă mama, am descărcat contractul de pe site, l-am completat frumos, electronic, să fie citeț și curat și plăcut ochiului la vizualizare și l-am tipărit. Am debifat ostentativ tipărirea față-verso, tocmai cunoscând aversiunea românilor pentru documentele tipărite față verso (!!). Ar prefera să taie o pădure decât să accepte față-verso, așa că de regulă aruncă exemplarul față verso și mai tipăresc o variantă pe o singură parte a foii de hârtie. Am semnat frumos și am considerat că totul va fi perfect. Cel puțin eu mi-am dat interesul.
Secretariatul deschidea azi pentru public la ora 9:30. La ora 9:28 eram acolo, a patra în rând. Abia după 40 de minute mi-a venit și mie rândul să intru. Da, neplăcut. Dar sper să fie printre ultimele mele umiliri la ușa secretariatului unei instituții de învățământ superior. Stai acolo în turmă, în picioare, sprijinind pereții frecați de mii de oameni, la grămadă, parcă te duci să ceri pomană sau mai știu eu ce favoruri pentru care merită să suferi și să te umilești. Dar asta e altă discuție.
Sunteți anul III?” – sincer vorbind, nu știu de ce am primit această întrebare de două ori, succesiv. Nu-i venea să creadă că sunt anul III.
Aaaaa, contractul nu e față-verso?!
”Nu.”
Aaaa, păi nu e bine. Am pus și pe hol formulare, trebuie față-verso.”
Mă uitam ca proasta și eram absolut convinsă că se ține de șotii. Așa, că mă știe ca pe un cal breaz, că la începutul anul I, când mi-am dat seama că nu rezolv nimic cu ea, m-am adresat direct decanului și am rezolvat.
Dar vaaaaai, nu era o glumă!!!! Era un mic coșmar.
”Adică vreți să spuneți că nu primiți contractul scris frumos la computer și că trebuie să-l completez din nou? Dacă nu-mi dați un motiv logic pentru chestia asta, nu plec de-aici până nu rezolvăm. Ce nu vă convine la el? E prea curat, prea citeț, cerneala prea neagră, nu e șifonat, îndoit, mâzgălit? Care e chestia?”
Nu mi-l primește juridicul. Doar față verso.”
Răspuns de bugetar. Mai mult nu știa nici ea. Cu siguranță că nu o interesase motivul. Culmea este că eu semnasem pagina întâi a contractului și pe verso blanco, deci juridic nu era absolut, dar absolut nici o problemă, plus că era un contract public, afișat, nu se putea modifica nimic în el.
”Păi și atunci de ce ați mai încărcat formularele pe site, dacă tot nu s-a obosit nimeni să menționeze acolo tipul specific în care doriți să fie completate și printate? Ce naiba, ne jucăm de-a hoții și vardiștii, suntem la grădiniță? Zău așa, e hilar ce se întâmplă în facultatea asta, de doi ani sunt năucită!”
Doamna D. știa cu cine are de-a face, deci nu s-a certat cu mine. Nici eu nu aveam chef de ceartă, știam că nu am partener pe măsură. A ieșit pe hol, a luat două formulare și m-a rugat, aproape cu delicatețe – ”Haideți, cu puțină bunăvoință o rezolvăm. Uitați aici, doar 3 rânduri sunt de completat.”
În biroul secretariatului sunt două dulapuri, 3 mese mici de lucru și 3 scaune. Cât timp am fost eu acolo, din cele 3 mese de lucru și implicit din cele 3 scaune, două erau libere. Normal că m-am așezat la unul dintre birourile libere, intenționând să îmi completez citeț contractele. Oh vai ..... ”nu-nu, nu acolo. Stați la biroul meu!” Unde nu aveam nici un scaun. Ca să nu dezvolt un război imbecil, am îngenuncheat și exact în poziția aceea mi-am mâzgălit cele două contracte de studii cu FJSC a UB. Penibil, jenant, lipsit de orice demnitate, decență și motivație pentru orice. Din punctul meu de vedere vis-a-vis de reacția sau lipsa de reacție, atitudinea sau totala lipsă de atitudine a singurei persoane aflată în încăpere: secretara. Mi-e rușine pentru ea, nu pentru faptul că eu mi-am completat contractul cu o instituție de învățământ superior din capitala rOMÂNIEI stând în genunchi și mâzgălind niște rubrici unde ba nu aveai spațiul necesar de completare, ba aveai jumate de rând liber acolo unde nu era nevoie. Acesta este nivelul.

Au mai fost și alte elemente care ar putea fi comentate, dar chiar am altceva de făcut. Ah, să nu uit faza de mai jos, citiți anunțul facultății:

ID - tutorate, orar

Studenţii de la învăţământul la distanţă (ID), nivel licenţă, vor avea tutorate în următoarele date:
5-6 noiembrie
10-11 decembrie
14-15 ianuarie
Suporturile de curs vor fi distribuite în timp util, pentru ca la primul tutorat studenţii să poată prezenta primele teme cerute de cadrele didactice. Varianta tipărită a suporturilor de curs poate fi consultată la bibliotecă. Orarul va fi, de asemenea, afişat în timp util.
Acest anunț a apărut și pe profilul facultății de pe Facebook. Acolo am trimis și eu un comentariu, cu sugestia de a defini ”timp util”, pentru că în doi ani de studenție ”timpul util” a fost condensat la maximum. Și, după cum bine se menționează în anunț, profesorii se așteaptă ca la primul tutorat studenții să vină citiți și cu temele scrise, ba chiar pregătiți să dea teste care vor fi notate și luate în calcul pentru media finală!!! (vezi anul I, sem. I, ISMM, de exemplu, unde profesor este chiar domnul decan).
Deci, mă întreb de ce nu-și învață instituția lecția și nu se mai apucă să dea anunțuri cu promisiuni pe care oricum nu și le respectă.
Pentru că azi am întrebat și despre CD-rile respective. Am aflat că le vom putea primi probabil pe ...... 3 sau 4 noiembrie!!! Deci ”timp util” pentru a pregati 6-8 materii este, în percepția FJSC, maxim 24 h. Ce-ar mai fi de comentat?
Poate doar faptul că ..... crucea pe care o poartă poporul român nu este destul de grea și și-o merită cu prisosință.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen